چطوری میشه

تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان: آمار سایت وردپرس و تجزیه و تحلیل کاربران

تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان: آمار سایت وردپرس و تجزیه و تحلیل کاربران

آیا وب سایت دارید؟ البته، شما انجام می دهید، و من می توانم تمام پولم را شرط بندی کنم که می خواهید افراد بیشتری سایت شما را پیدا کنند، از این رو تجارت شما را پیدا کنند. ایجاد یک وب سایت همه چیز سرگرم کننده است و همه چیز خوب است. ایجاد یک فضای آنلاین هیجان انگیز است که در آن می توانید چیزهایی را که به آنها علاقه دارید به اشتراک بگذارید.

اما ساختن یک وب سایت پایان ماجرا نیست. شما باید وب سایت خود را توسعه دهید، و برای آن، به داده های عملی نیاز دارید. به این ترتیب، می‌توانید تصمیمات درستی بگیرید که کسب‌وکارتان را به سطح بالاتری برساند.

شما به یک ابزار تحلیلی قدرتمند نیاز دارید. ترجیحاً یک ابزار همه کاره که کل فرآیند را ساده می کند. یکی از این ابزارها، افزونه تحلیل بازدیدکنندگان است که اتفاقا موضوع بررسی امروز.

در زیر نگاهی به ویژگی‌هایی خواهیم داشت که Visitor Analytics را متمایز می‌کند و آن را به یک ابزار تحلیلی شگفت‌انگیز برای وب‌سایت‌های وردپرس تبدیل می‌کند. بدون هیچ مقدمه ای، اجازه دهید به کار خود بپردازیم زیرا چیزهای زیادی برای پوشش دادن وجود دارد.

Visitor Analytics چیست؟

visitoranalyticsIO official website

Visitor Analytics یک پلت فرم تجزیه و تحلیل وب است که می توانید برای جمع آوری داده های مربوط به آن استفاده کنید وبسایت شما. بسیاری از ویژگی‌ها را برای جمع‌آوری و تفسیر آمار وب‌سایت، تجزیه و تحلیل تجربه کاربر و رفتار، داده‌های تعامل بازدیدکننده و موارد دیگر ارائه می‌دهد. این شامل نحوه استفاده بازدیدکنندگان از سایت شما، کشوری که هستند، چه دستگاه هایی برای دسترسی به سایت شما استفاده می شود، مسیر پیوندی که قبل از خرید انجام می شود و غیره می شود.

به علاوه ادغام Visitor Analytics با وردپرس ساده است. برنامه ای که برای بسیاری از CMS و سازندگان وب سایت ادغام می کند. ، همچنین دارای یک افزونه رایگان است که ادغام با وب سایت وردپرس شما را آسان می کند (که بعداً به آن نگاه خواهیم کرد).

ویژگی های تحلیل بازدیدکنندگان

من همیشه می گویم که هر ابزار وب سایتی به خوبی ویژگی هایی است که ارائه می دهد. تا آنجا که آمار وب سایت پیش می رود، Visitor Analytics ناامید کننده نیست. تمام ویژگی‌هایی را که برای ردیابی ترافیک وب‌سایت خود نیاز دارید، بدون پیچیدگی‌هایی که با بسیاری از ابزارهای تحلیلی همراه است، به شما ارائه می‌دهد. این واقعاً یک ابزار همه کاره عالی برای درک مخاطبان هدف شما است، بنابراین می توانید درست را انتخاب کنید. اقداماتی برای رشد کسب و کار شما.

بنابراین بیایید به آنچه که Visitor Analytics را بسیار عالی می کند وارد شویم.

داشبورد بصری

Visitor Analytics Main Dashboard

برخلاف بسیاری از ابزارهای تحلیلی دیگر، استفاده از Visitors Analytics بسیار آسان است (خواه مبتدی باشید یا یک کاربر با تجربه) حتی اگر دارای ویژگی‌هایی باشد.

یک داشبورد زیبا که نمای کلی سریع از نحوه عملکرد وب سایت شما و نحوه تعامل کاربران با محتوای شما را ارائه می دهد. نمودارهای کدگذاری شده رنگی، آمارهای کلیدی سایت را به راحتی قابل درک می‌کنند، نقشه‌های واضح منابع ترافیک جهانی را در یک نگاه نشان می‌دهند، و اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری را بررسی کنید، گزارش‌های دقیق برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات موجود است.

هیت مپ

Visitor Analytics Heatmaps

در Visitor Analytics به نقشه‌های حرارتی دقیق دسترسی خواهید داشت. اینها برای دیدن مکان هایی که کاربران روی صفحات وب شما کلیک می کنند یا به طور فعال با صفحات وب شما تعامل دارند مفید است. نقشه‌های حرارتی اغلب از رنگ‌های سرد تا گرم برای نشان دادن سطوح فزاینده تعامل استفاده می‌کنند و تحلیل بازدیدکنندگان نیز تفاوتی ندارد. بنابراین مطمئن هستید که به سرعت از آن استفاده خواهید کرد.

به طور خاص Visitor Analytics برای کلیک‌های کاربر، حرکت ماوس، ضربه‌ها و اسکرول‌ها حساب می‌کند. سپس این اقدامات بر اساس دستگاه (موبایل، تبلت و دسکتاپ) به نقشه های حرارتی تقسیم می شوند و برای ایجاد یک نقشه جهانی از 5 کشور برتر مبدا استفاده می شوند. با استفاده از آنها می توانید تصمیمات آگاهانه ای در مورد فرم های optin، قرار دادن تماس برای اقدام، طرح سایت موبایل، بنرهای تبلیغاتی و موارد دیگر بگیرید.

ضبط‌های جلسه

Visitor Analytics Session Recordings

Heatmaps عالی هستند، اما ضبط جلسات بهتر است. ضبط جلسه دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – ضبط کامل و واقعی زمان حضور کاربران در سایت شما. این یک مجموعه داده کاملاً جدید را ارائه می دهد که در یک نقشه حرارتی ایستا مشخص نیست، زیرا می توانید ببینید که کاربر چگونه وارد سایت شما می شود، در صورت تردید در کجا حرکت می کند و موارد دیگر.

چه هزاران بازدیدکننده در روز داشته باشید، چه بخواهید به سادگی نحوه تعامل مجموعه خاصی از بازدیدکنندگان را با سایت خود بسنجید، Visitor Analytics همچنین مرتب کردن موارد ضبط شده شما را آسان می کند. از فیلترها برای ویژگی هایی مانند کشور، سیستم عامل، مرورگر، دستگاه، تعداد صفحات، مدت زمان و موارد دیگر برای محدود کردن جلسات ضبط شده استفاده کنید.

قیف‌های تبدیل

Visitor Analytics Conversion Funnels

Visitor Analytics همچنین می‌تواند بینشی در مورد تبدیل‌های شما ارائه دهد. خواه شما یک سایت تجارت الکترونیکی باشید که فروش را ردیابی می کند، یا وبلاگی که به دنبال جذب مشترک است، می توانید از قیف تبدیل استفاده کنید تا ببینید بازدیدکنندگان سایت کجا می روند.

برای شروع، باید قیف‌های خود را با استفاده از گزینه‌های داخلی برای تنظیم نرخ تبدیل مورد انتظار، سطوح قیف (اضافه کردن URL، حداکثر ۸) و محدودیت بازدیدکننده (برای اهداف ردیابی) تعریف کنید. سپس Visitor Analytics داده‌ها را در هر مرحله جمع‌آوری می‌کند و در یک نگاه آمار و همچنین بازپخش دقیق‌تر جلسه را ارائه می‌کند. این اطلاعات راه حل مناسبی برای یافتن گلوگاه ها و ساده کردن فرآیندهای شما برای افزایش تبدیل است.

نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها

Visitor Analytics Polls and Surveys

یک ویژگی نسبتاً جدید، امکان اجرای نظرسنجی‌های است. و نظرسنجی از طریق Visitor Analytics. اینها یک راه آسان برای جمع‌آوری بازخورد بازدیدکنندگان در سایت شما هستند، و از آنجایی که در Visitor Analytics تعبیه شده است، از مشکل نصب یا مدیریت یک افزونه جداگانه صرفه‌جویی می‌کند تا از بازدیدکنندگان چند سؤال بپرسید.

نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها هر دو به 10 قالب سؤال، نام تجاری، قوانین نمایش (بر اساس جمعیت صفحه یا بازدیدکنندگان) و سؤالات نامحدود اجازه می‌دهند. نظرسنجی‌های پلاس را نیز می‌توان از طریق یک پیوند سفارشی به اشتراک گذاشت. پس از شروع دریافت ارسال‌ها، می‌توانید داده‌ها و اطلاعات کلی پاسخ را بر اساس شرکت‌کنندگان در داشبورد Visitor Analytics خود مشاهده کنید. داده ها بر اساس نوع سؤال نمایش داده می شوند (به عنوان مثال، یک سؤال چند گزینه ای درصدها را نشان می دهد، در حالی که یک پاسخ متنی پاسخ های متنوع کاربر را نشان می دهد).

مطابق با GDPR و CCPA

این مهم است که به حریم خصوصی بازدیدکنندگان سایت خود احترام بگذارید، و این چیزی است که Visitor Analytics کاملاً آن را درک می کند.

یک ویژگی کلیدی Visitor Analytics ردیابی بدون کوکی. با فعال کردن این کار، یک اثر انگشت دیجیتال برای بازدیدکنندگان سایت ذخیره می‌شود و تنها اطلاعات کافی برای شناسایی بازدیدکنندگان بازگشتی به منظور جمع‌آوری آمار سایت حفظ می‌شود. حتی می‌توانید با حالت ردیابی بدون رضایت، حریم خصوصی را یک قدم جلوتر ببرید، که در آن IPها می‌توانند ناشناس باقی بمانند (از طریق گزینه‌ای در پانل تنظیمات) و جزئیات را نمی‌توان به یک فرد خاص ردیابی کرد. اما در هر صورت، داده‌های جمع‌آوری‌شده خصوصی نگه داشته می‌شوند و فقط به عنوان مالک سایت در دسترس شما قرار می‌گیرند. آنها داده ها را نمی فروشند و با اشخاص ثالث به اشتراک نمی گذارند.

بنابراین بدون کوکی، بدون ردیابی بین سایتی و بدون فروش مجدد داده ها. Plus Visitor Analytics دارای گواهینامه ISO 27001 است، به این معنی که آنها خودشان بهترین روش ها را برای محافظت بیشتر از داده های شما (و بازدیدکنندگان) اجرا می کنند.

انتقال آسان

آماده‌اید Google را پشت سر بگذارید و به Visitor Analytics تغییر دهید؟ مشکلی نیست. معمولاً این فرآیندی است برای حرکت از یک راه حل تحلیلی به راه حل دیگر. این همچنین شامل کمی از کار افتادگی است و اغلب نمی توانید آنچه را که قبلاً جمع آوری کرده اید با داده های جدید خود ترکیب کنید. اما با انتقال Google Analytics Importer به Visitor Analytics کار سختی است. واردکننده داده‌های تاریخی Google Analytics شما را منتقل می‌کند تا بتوانید به پیگیری آمار سایت خود ادامه دهید.

ویژگی های بیشتر

چیز دیگری می‌توانید انتظار داشته باشید:

  • آمار پیشرفته وب‌سایت که بازدیدکنندگان، تبدیل‌ها، آخرین فعالیت بازدیدکنندگان، دستگاه‌ها، ترافیک صفحه، تجزیه و تحلیل رقابت، زمان بازدید، نرخ پرش، مدت جلسه و موارد دیگر را نشان می‌دهد
  • رفتار بازدیدکنندگان و تجزیه و تحلیل بازخورد برای تصویری واضح تر از نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما
  • ترجمه شده برای بیش از 20 زبان
  • بازدیدکنندگان را در زمان واقعی ردیابی کنید
  • پشتیبانی در سطح جهانی
  • و خیلی بیشتر!

Overall Visitor Analytics مجموعه فوق‌العاده‌ای از ویژگی‌ها را به شما ارائه می‌دهد و ابزار آماری سایت درخشانی است که برای همه صاحبان وب‌سایت و بازاریابان عالی است. با توجه به ویژگی‌های پوشش داده شده، اجازه دهید بفهمیم که Visitor Analytics چقدر هزینه دارد. چقدر می توانید انتظار داشته باشید برای ابزاری که مجموعه ای عالی از ویژگی ها را برای رشد کسب و کارتان به شما ارائه می دهد، بپردازید؟

قیمت گذاری تحلیل بازدیدکنندگان

pricing visitor analytics

برای پیگیری آمار حداکثر 1000 بازدیدکننده در ماه، به صورت رایگان (بله رایگان) شروع کنید. این برای مبتدیان و وب سایت هایی با تعداد کمی بازدید کننده ماهانه عالی است. برای ویژگی‌های پیشرفته‌تر، می‌توانید یک طرح برتر را دریافت کنید.

همه طرح‌ها شامل مجموعه کامل آمار تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان، تاریخچه بازدیدکنندگان، ردیابی کمپین، گزارش‌های نامحدود، ذخیره‌سازی نامحدود داده و اعضای تیم یا مشارکت‌کنندگان خارجی نامحدود است. اما با ارتقای طرح خود، برخی ویژگی‌ها افزایش می‌یابند.

طرح رایگان برای همیشه

طرح رایگان به شما امکان می‌دهد بدون پرداخت یک سنت، تحلیل بازدیدکنندگان را آزمایش کنید. این برای اهداف آزمایشی و وب سایت های کوچک بدون ترافیک بسیار عالی است. برای یک طرح کاملا رایگان، بسیار سخاوتمندانه است. ویژگی‌هایی مانند آمار سایت برای حداکثر 1000 بازدید در ماه، 1 نقشه حرارتی، 15 ضبط جلسه و 1 قیف تبدیل دریافت می‌کنید.

طرح‌های ممتاز

وقتی آماده شدید که جدی بگیرید، زمان آن رسیده است که به یکی از طرح‌های Premium Visitor Analytics ارتقا دهید. بعدی از رایگان، طرح پایه است. این طرح ایده‌آل برای وب‌سایت‌های نوپا است، این طرح شامل افزایش مجوز برای حداکثر 100000 بازدید در ماه، 5000 ضبط جلسه بازدیدکننده، 4 نقشه حرارتی، 4 قیف تبدیل و 2 مورد نظرسنجی و نظرسنجی است.

اگر طرح اصلی فنجان چای شما نیست، همیشه می‌توانید طرح پیشرفته را انتخاب کنید. ایده‌آل برای وب‌سایت‌های متوسط، این طرح از ویژگی‌هایی تا حداکثر پشتیبانی می‌کند. 250000 بازدید در ماه، 25000 ضبط جلسه بازدیدکننده، 15 نقشه حرارتی، 8 قیف تبدیل، 3 نظرسنجی و 3 نظرسنجی

Visitor Analytics Pro Plan محبوب ترین طرح آنهاست. برای وب‌سایت‌های متوسط ​​تا بزرگ، با طرح حرفه‌ای، 500000 بازدید در ماه، 50000 ضبط جلسه بازدیدکننده، 25 نقشه حرارتی، 16 قیف تبدیل، 7 نظرسنجی و نظرسنجی خواهید داشت.

در نهایت، شما دارای بالاترین سطح Plan Pro Plus هستید که حداکثر 750000 بازدید در ماه، 75000 ضبط جلسه بازدیدکننده، 35 نقشه حرارتی، 25 قیف تبدیل و به همین تعداد را پوشش می دهد. به عنوان 14 نظرسنجی و 14 نظرسنجی.

طبق معمول، طرحی را انتخاب کنید که برای نیازهای تجاری شما مناسب باشد. هر طرحی همه چیز را در طرح رایگان و چیزهای بیشتری بسته به آنچه شما نیاز دارید ارائه می دهد. بهترین بخش این است که دو ماه رایگان در صورت پرداخت سالانه برای هر طرحی دریافت می‌کنید.

کاربران عاشق تحلیل بازدیدکنندگان هستند

و فقط برای اینکه بدانید، کاربران به طور فعال در مورد تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان، مانند این شخص:

این یک افزونه بسیار خوب برای تجزیه و تحلیل سایت شما است. دارای ردیابی بازدید از صفحه، نرخ پرش، بازدیدکنندگان زنده با موقعیت مکانی آنها است.

همچنین دارای طراحی بسیار زیبا و داشبورد سازمان یافته با نقشه ها و نمودارها است. – جینیل نگر

یا این مشتری خوشحال دیگر:

چند چیز درباره Visitor Analytics دوست دارم: – رابط کاربری بسیار کاربرپسند و خوشایند است – نقشه!! عاشق نقشه!! این به شما امکان می‌دهد ببینید IP شخصی از چه برجی پینگ می‌کند و به شما ایده نسبتاً دقیقی از مکان بازدیدکننده می‌دهد – بدون اشکال! این چیز فقط کار می کند. – جاستین اچ.

و افراد زیادی برای تحلیل بازدیدکنندگان چپ، راست و مرکز ستایش می‌خوانند. Visitor Analytics یک طرح رایگان ارائه می‌دهد، اما همیشه می‌توانید برای ویژگی‌های بیشتر به نسخه برتر ارتقا دهید.

اکنون که می دانید Visitor Analytics چیست، اجازه دهید به بخش سرگرم کننده آن برویم – در واقع راه اندازی Visitor Analytics.

نحوه پیکربندی تحلیل بازدیدکنندگان

VisitorAnalyticsIO

با توجه به اینکه نسخه رایگان Visitor Analytics در WordPress.org موجود است، آن را در داشبورد مدیریت وردپرس نصب خواهیم کرد.

به داشبورد مدیریت وردپرس خود وارد شوید و به افزونه ها > افزودن جدید بروید. سپس، «VisitorAnalyticsIO» را در کادر جستجوی کلمه کلیدی وارد کنید و روی اکنون نصب کنید، همانطور که در زیر مشخص شده است،

کلیک کنید.

how to install VisitorAnalyticsIO

پس از آن، روی دکمه فعال کردن کلیک کنید تا کارها پیش برود.

فعال کردن افزونه یک مورد را به منوی مدیریت وردپرس شما اضافه می کند. برای مشاهده آمار خود، کافی است بر روی Visitor Analytics کلیک کنید:

visitor analytics menu item

با انجام این کار به صفحه زیر هدایت می شوید:

visitor analytics welcome screen

فرم را پر کنید و روی دکمه  مرحله بعدی کلیک کنید.

پس از آن، وارد آدرس ایمیل خود شوید، ایمیل را از Visitor Analytics بیابید و روی دکمه فعال کردن حساب کاربری من Visitor Analytics کلیک کنید:

d8aad8acd8b2db8cd987 d988 d8aad8add984db8cd984 d8a8d8a7d8b2d8afdb8cd8afdaa9d986d986d8afdaafd8a7d986 d8a2d985d8a7d8b1 d8b3d8a7db8cd8aa 66999ce7189c1

بعد از فعال سازی موفقیت آمیز حساب، باید صفحه زیر را مشاهده کنید:

Visitor Analytics Dashboard

بعد، به داشبورد مدیریت وردپرس خود برگردید، روی Visitor Analytics کلیک کنید و وارد حساب جدید Visitor Analytics خود شوید، همانطور که در زیر برجسته می‌کنیم.

Visitor Analytics Login

انجام این کار شما را به داشبورد Visitor Analytics هدایت می‌کند که به نظر می‌رسد:

Visitor Analytics Main Dashboard

توجه داشته باشید که می توانید به داشبورد خود در وب سایت Visitor Analytics نیز دسترسی داشته باشید. همانطور که می بینید، داشبورد بسیار شهودی است و تمام آمار سایت شما را در یک نگاه ارائه می دهد.

در زیر یک نمای کلی از داشبورد Visitor Analytics آورده شده است.

داشبورد بسیار ساده است و من انتظار ندارم که شما با هیچ مشکلی مواجه شوید.

تحلیل وردپرس را با تحلیل بازدیدکنندگان آسانتر کنید

Visitor Analytics یک ابزار تحلیلی قدرتمند و در عین حال مناسب برای همه نوع وب سایت ها است. بسیاری از ویژگی ها و داشبورد بصری را به شما ارائه می دهد که ردیابی بازدیدکنندگان شما را به آسانی A، B، C می کند.

تنظیم افزونه وردپرس به همان اندازه آسان است، حتی گوگل آنالیتیکس را از دست نخواهید داد. به علاوه، همانطور که گفته شد، همیشه می‌توانید داده‌های خود را از گوگل آنالیتیکس بدون رد کردن ضربه وارد کنید. به طور کلی، نصب آن را بسیار آسان و استفاده از آن لذت بخش بود، و توصیه می کنم آن را امتحان کنید.

ابزار تجزیه و تحلیل مورد علاقه شما برای وب سایت وردپرس شما کدام است؟ آیا Visitor Analytics را امتحان کرده اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا